عقارات بريطانيا تفقد بريقها لدى الخليجيين بسبب البريكزيت

ST IVES, UNITED KINGDOM - APRIL 14:  Rain clouds gather above properties in the popular seaside resort of St Ives on April 14, 2016 in Cornwall, England. Due to the pressures that second and holiday homes are having on the town's housing market the council has asked residents to vote in a referendum on May 5 on a new town plan which includes a promise to restrict second home ownership. If the vote is passed on May 5, all new housing developments will only get permission if the homes are to be reserved by people to live in full time. People whose main residence is elsewhere will not be allowed to buy the property.  (Photo by Matt Cardy/Getty Images)

 

أحجم المستثمرون الخليجيون عن شراء عقارات في بريطانيا، لخوفهم من هبوط بأسعار العقارات إذا قرر البريطانيون الخروج من الاتحاد الأوروبي في استفتاء يجرى هذا الشهر، أو ما بات يعرف بالـ “بريكزيت”.

وقال محام في لندن يمثل تجار عقارات خليجيين إن “صناديق الثروة السيادية الخليجية تخشى تبعات سلبية لخروج بريطانيا من الاتحاد”.

واشترى المستثمرون الخليجيون عقارات في لندن بمليارات الدولارات خلال العقد الماضي. وكانت أسعار العقارات السكنية في المناطق اللندنية الضخمة التي يقبل عليها الخليجيون، خصوصاً تشيلسي وساوث كينزينغتون ونايتسبريدج، قد انخفضت في السنة المنتهية في مايو الماضي بنسبة تراوح بين 3.5% و7.5%.

متابعة – عقاراتكم

 

أضف تعليقاً

لا يوجد تعليقات