تراجع مبيعات المنازل في الصين بأكبر وتيرة

epa05928326 Luxury property apartments are seen at Victoria Towers in Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong, China, 26 April 2017. According to media reports, property consultant Colliers stated on 25 April that mainland Chinese buyers bought a record HK$36.1 billion (4.63 billion euro or 5.05 billion US dollar) worth of Hong Kong property during the first three months of this year, which is more than double the amount spent during the same period last year. Despite a raft of property price cooling measures introduced by the Hong Kong government since 2009, Hong Kong's luxury property market continues to defy market expectations of a downturn, and continues to rise. Colliers now expects Hong Kong to overtake New York by the end of 2017 to become the most popular property market for mainland Chinese investors.  EPA/ALEX HOFFORD

تراجعت مبيعات المنازل الجديدة في الصين بأكبر وتيرة في 3 سنوات خلال أكتوبر الماضي، في إشارة جديدة إلى صعوبات قطاع العقارات في ثاني أكبر اقتصاد في العالم.

وكشفت بيانات صادرة عن هيئة لإحصاءات الوطنية في الصين، اليوم الثلاثاء، أن قيمة مبيعات المنازل تراجعت بنحو 3.4% على أساس سنوي إلى 909 مليار يوان (137 مليار دولار)، ويعد ذلك هو أكبر تراجع سنوي منذ نوفمبر 2014.

أما على مستوى الاستثمار في تطوير أعمال البناء فقد شهد أيضاً تباطؤاً في النمو عند 5.6% في شهر أكتوبر على أساس سنوي، بتراجع عن مستويات سبتمبر التي سجل فيها 9.2%.

وشهد الاقتصاد الصيني تباطؤاً في النمو خلال الربع الثالث من العام الجاري عند مستوى 6.8% مقابل 6.9% في الربع الثاني من العام الجاري.

متابعة – عقاراتكم

أضف تعليقاً

لا يوجد تعليقات